Podstawowe zasady bezpieczeństwa rekomendowane do stosowania w trakcie użytkowania systemów VULCAN
Dostęp do systemu
Każdy użytkownik systemu otrzymuje i posługuje się indywidualnym, imiennym kontem. Bez względu na sytuację nie należy dopuszczać do tworzenia lub używania kont wspólnych.
Informacje o koncie (identyfikator, hasło oraz klucze cyfrowe) przekazywane są użytkownikom w formie zapewniającej poufność. Jeżeli użytkownik podejrzewa naruszenie poufności zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt przedstawicielowi Administratora danych w Umowie przetwarzania danych lub swojemu Inspektorowi Ochrony Danych.
Wraz z informacją o koncie użytkownik w czasie szkolenia zostaje pouczony w zakresie odpowiedzialności za posługiwanie się kontem. Zaleca się, by użytkownik otrzymał kopię spisanych zasad bezpieczeństwa, które powinien stosować.
Zaleca się, by każdy użytkownik złożył oświadczenie potwierdzające znajomość zasad bezpieczeństwa i przepisów o ochronie danych osobowych oraz zobowiązanie do ich przestrzegania. Zgodnie z wymogami RODO użytkownik powinien także zobowiązać się do zachowania tajemnicy. Szczegółowe zasady w tym zakresie regulują wewnętrzne procedury Administratora danych.
Dane dostępowe, w tym hasła
Użytkownik podczas pierwszej sesji pracy z systemem, niezwłocznie po uzyskaniu dostępu do indywidualnego konta powinien dokonać zmiany hasła, chyba że procedura przyznania mu dostępu zapewniała możliwość poufnego wprowadzenia przez użytkownika własnego hasła.
Hasła, z którego korzystają użytkownicy powinny cechować się określonym minimalnym poziomem skomplikowania. Wymogi dotyczące długości i poziomu skomplikowania haseł określa Administrator danych. Zaleca się, by hasło składało się co najmniej z 8 znaków oraz zawierało przynajmniej jedną dużą literę, jedną małą literę oraz jedną cyfrę bądź znak specjalny.
Zaleca się, by użytkownicy regularnie zmieniali swoje hasła. Administrator danych może określić wymaganą minimalną częstotliwość zmiany haseł.
Hasło należy zapamiętać, nie należy go zapisywać. Jeśli istnieje konieczność zapisania hasła, należy przechowywać je w bezpiecznym miejscu, przy czym użytkownik, który zapisuje hasło ponosi wszelkie konsekwencje z faktu jego ujawnienia tą drogą.
W przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osoby trzecie należy niezwłocznie:
podjąć próbę zmiany hasła,
zgłosić fakt przedstawicielowi Administratora danych w Umowie przetwarzania danych lub swojemu Inspektorowi Ochrony Danych.
W przypadku zapomnienia bądź utraty hasła należy skorzystać z opcji odzyskiwania hasła (jeżeli taka jest dostępna w systemie) lub zgłosić się do administratora systemu (w zależności od tego, jakiego systemu problem dotyczy, może być to administrator na poziomie danej jednostki bądź administrator na poziomie jednostki nadrzędnej w stosunku do jednostki, do której przypisany jest użytkownik).
Administrator dokonuje zmiany hasła jedynie na osobisty wniosek właściciela konta, po potwierdzeniu jego tożsamości.
Rozpoczęcie i zakończenie pracy z systemem
Przed rozpoczęciem procedury logowania się do systemu użytkownik powinien sprawdzić stan urządzenia, na którym pracuje, w szczególności pod kątem dokonanych podczas jego nieobecności ewentualnych ingerencji w sprzęt lub oprogramowanie. W przypadku wątpliwości co do bezpieczeństwa logowania nie należy wykonywać tej procedury, tylko zgłosić wątpliwości administratorowi systemu informatycznego.
Przed wprowadzeniem danych logowania należy upewnić się, że połączenie z systemem odbywa się kanałem szyfrowanym z wykorzystaniem aktualnego certyfikatu wystawionego przez zaufaną instytucję.
Użytkownik wprowadzając hasło powinien mieć pewność, że nie zostanie ono podejrzane przez osoby trzecie.
Kończąc lub przerywając pracę z systemem należy się bezwzględnie wylogować. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w której użytkownik oddala się od komputera, na którym pracował.
Sprzęt i system operacyjny
System operacyjny komputerów, za pomocą których użytkownicy korzystają z systemu powinien być na bieżąco aktualizowany o wszystkie poprawki dotyczące bezpieczeństwa udostępniane przez producenta systemu operacyjnego.
Korzystanie z systemu powinno odbywać się za pomocą jednej z rekomendowanych przeglądarek internetowych. Użytkownik powinien korzystać z najnowszej, oficjalnej wersji danej przeglądarki.
Należy upewnić się, że przeglądarka internetowa jest skonfigurowana w taki sposób, by nie zapisywała wprowadzanych haseł dostępu do systemu.
Komputery, za pomocą których użytkownicy korzystają z systemu powinny być chronione za pomocą oprogramowania antywirusowego.
Komputery, za pomocą których użytkownicy korzystają z systemu powinny być chronione systemem firewall.
Pobierając dane z systemu w formie plików użytkownik powinien zapisywać je w miejscach przeznaczonych do przechowywania danych osobowych.
Zaleca się, aby nie instalować na komputerze oprogramowania z nieznanych źródeł.
Zaleca się, aby dane przechowywane na nośnikach mobilnych były szyfrowane.
Uwaga
Program Internet Explorer (IE) został wycofany i nie jest już obsługiwany. Jeśli odwiedzana witryna wymaga programu Internet Explorer, możesz załadować ją ponownie w trybie IE w przeglądarce Microsoft Edge.
Ta strona używa plików cookie zgodnie z opisaną polityką wykorzystywania plików cookie. Korzystanie z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Ustawienia zaawansowane polityki cookies
Używamy plików cookies aby umożliwić korzystanie z naszej strony, monitorować ruch w serwisie oraz zapewnić możliwość korzystania z funkcji społecznościowych. W tym celu w plikach cookies przechowywane są między innymi informacje o rodzaju używanej przez Ciebie przeglądarki, oglądanych podstronach, czasie spędzonym na stronie. Ponadto dzięki plikom cookies będziesz mógł polubić nasze profile na Facebooku. Poniżej możesz wyrazić zgody na pliki cookies według swoich preferencji. Pamiętaj, że zgody możesz w każdej chwili cofnąć lub zmienić korzystając z opcji "Cookies" na dole strony.
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony(wymagane)
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach. Są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, które sprowadzają się do zapytania o usługi, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Można ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o tych plikach cookie, ale witryna może wtedy nie działać poprawnie. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Ułatwiające
Te pliki cookies pozwalają osobom z niepełnosprawnościami łatwiej korzystać z naszej witryny. Dzięki mim można zmienić kontrast strony, rozmiar czcionki czy wskazywać zaznaczony element przy poruszaniu się po stronie za pomocą klawiatury.
Pliki obsługujące Webchat
Te pliki cookies przekazujemy firmie Nowa Era wyłącznie w celu obsługi webchatu. Nie są przechowywane w celach marketingowych.
Aby zatwierdzić zmiany dotyczące wyłączenia Webchatu, konieczne jest przeładowanie strony.
Pliki związane z analityką, wydajnością i personalizacją strony www
Te pliki cookie pozwalają nam rozpoznać i uwzględnić liczbę odwiedzających naszą witrynę internetową oraz analizować sposób jej przeglądania i korzystania. Umożliwiają także wykonywanie profili przeglądania. Nie zbierają danych osobowych. Należą do nich Google Analytics, usługa analizy sieci świadczona przez Google, Inc. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania przez Google można znaleźć na stronie https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Ten kod pozwala nam korzystać z narzędzia analitycznego Google Analytics, by lepiej analizować ruch na naszej witrynie i dostosowywać ją do potrzeb odwiedzających.
Pliki cookies związane z marketingiem
Te pliki cookie wykorzystywane są w celu dopasowania treści i form wyświetlanych reklam dostosowanych do Twoich potrzeb i upodobań.
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Sales Manago app2.salesmanago.pl
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Facebook Pixel
Za pomocą tego narzędzia Facebook zbiera informacje na temat tego jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Facebook może też wyświetlać nasze reklamy innym użytkownikom tego portalu, którzy mają według portalu podobne do Ciebie zainteresowania i/lub profil. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.
Google Ads
Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.