Nowoczesny system uczniowski obejmujący e-dziennik, sekretariat szkolny, świadectwa, zastępstwa oraz witrynę rodziców i uczniów.
Wiele funkcji i nowoczesnych możliwości
Dziennik VULCAN wchodzi także w skład Zintegrowanego systemu VULCAN – wymienia dane z innymi aplikacjami VULCAN używanymi w szkole i samorządzie.
To jedyne tak kompleksowe rozwiązanie dostępne na rynku!
Dziennik VULCAN
Dziennik VULCAN to nowoczesny system uczniowski, który obejmuje e-dziennik, sekretariat szkolny, świadectwa, zastępstwa oraz witrynę rodziców i uczniów. Łączy świat komunikacji, administracji oraz zarządzania w szkole.
To nowatorskie rozwiązanie, które pomaga w kompleksowym zarządzaniu szkołą oraz wspomaga procesy dydaktyczne. Zawarte w Dzienniku VULCAN szkolenia, doradztwo i usługi, pozwolą efektywniej wykorzystać możliwości systemu, wesprą w codziennej pracy i zapewnią rozwój kompetencji pracowników w szkole,
Dziennik VULCAN dostępny jest w trzech wersjach: start, standard, premium.
Z naszego systemu korzystają miliony odbiorców. Średnio w każdym miesiącu z systemu Dziennik VULCAN korzysta 6 milionów użytkowników!
Wybierając Dziennik VULCAN, decydujesz się na kompletny system, który obsługuje większość istotnych procesów w szkole.
Co zyskujesz?
- Pełną obsługę wszystkich procesów związanych z nauczaniem dzieci i młodzieży w Polsce.
Dlaczego? Bo Dziennik VULCAN to kompletny system przygotowany na bazie ponad 30 lat współpracy ze szkołami. - Planowanie, realizację i rozliczanie zastępstw w jednym systemie.
Dlaczego? Bo Rozszerzona księga zastępstw usprawnia proces zarządzania zastępstwami oraz pozwala zaplanować wszystkie szkolne zastępstwa i poinformować o nich wskazane osoby. - Szybki dostęp do ważnych dla dyrektora, aktualnych informacji w jednym miejscu.
Dlaczego? Bo funkcja Nadzoru pedagogicznego umożliwia obserwowanie trendów i planowanie kolejnych działań, a automatyczne ankiety i kokpit dyrektora szkoły usprawniają podejmowanie decyzji.
- Mniej czasu spędzonego za biurkiem
Dlaczego? Bo gotowe szablony dokumentów usprawniają proces przygotowania najważniejszej dokumentacji. - Zawsze aktualny i dostępny z każdego miejsca na świecie system.
Dlaczego? Bo system oparty jest na rozwiązaniach chmurowych. - Sprawną komunikację z rodzicami, uczniami oraz innymi nauczycielami, która nie generuje dodatkowych ukrytych kosztów.
Dlaczego? Bo w pakiecie zyskujesz specjalistyczne i nowoczesne narzędzia komunikacyjne. - Komfortowe planowanie zastępstw oraz szybki obieg informacji o zaplanowanych zastępstwach oraz odwołanych i przeniesionych lekcjach.
Dlaczego? Bo przygotowaliśmy specjalistyczne narzędzie służące dokładnie temu celowi. - Sprawny wydruk świadectw i arkuszy ocen
Dlaczego? Bo pracujesz w zintegrowanym systemie, a więc dane wpisujesz tylko raz. - Bezproblemowy dostęp do wielowymiarowych statystyk.
Dlaczego? Bo Dziennik VULCAN to intuicyjny i kompleksowy system odpowiadający na potrzeby szkoły. - Płynną wymianę informacji z innymi systemami firmy VULCAN.
Dlaczego? Bo system można zasilić danymi uczniów z naboru elektronicznego oraz z planu lekcji. - Efektywne wsparcie dla służb księgowych w szkole.
Dlaczego? Bo dane o zastępstwach można w prosty sposób wyeksportować do programu płacowego. - Łatwiejszą pracę sekretarza szkolnego.
Dlaczego? Bo system obsługuje księgę uczniów i księgi ewidencji dzieci i młodzieży oraz umożliwia generowanie dowolnych wydruków i zestawień na podstawie danych, które przechowuje. - Pełną dbałość o zgodność z RODO.
Dlaczego? Bo kiedy decydujesz się na program w chmurze, przenosisz większość obowiązków związanych z zabezpieczeniem danych na VULCANA.
Wsparcie w zarządzaniu i nauczaniu
Dziennik VULCAN w pełni odpowiada na potrzeby związane z zarządzaniem wieloma aspektami funkcjonowania szkoły oraz procesem dydaktycznym, pozwalając:
- zyskać dyrektorowi więcej czasu dzięki uproszczeniu i zautomatyzowaniu znaczącej części jego codziennych obowiązków,
- znacznie szybciej identyfikować problemy i od razu je eliminować (możliwość skutecznego monitoringu sytuacji w szkole już od poziomu konkretnych uczniów i nauczycieli),
- szybko reagować w krytycznych sytuacjach, dzięki łatwemu dostępowi do dokumentacji, porządkowi i przejrzystości przechowywanych materiałów,
- zwiększyć zaangażowanie nauczycieli, dzięki dostarczeniu im biblioteki zasobów Nowej Ery i partnerów oraz narzędzia, które ułatwi tworzenie i przechowywanie kolekcji lekcji multimedialnych oraz własnych materiałów dydaktycznych,
- zwiększyć zadowolenie rodziców – ze względu na uproszczenie komunikacji, przejrzystość systemu, możliwość szybszego reagowania w przypadku ewentualnych problemów dziecka.
Co nas wyróżnia
Pełna obsługa wycieczek szkolnych. Z dodatkową możliwością prostego zaplanowania zastępstw za nieobecnych nauczycieli oraz przydzielenia uczniów, którzy nie biorą udziału w wycieczce, do innych oddziałów w szkole.
Obsługa e-legitymacji oraz m-legitymacji szkolnych, w tym możliwość generowania plików zgodnych z serwisami rządowymi.
Generowanie gotowej listy podręczników do szkoły ponadpodstawowej, którą można zaimportować jako gotową listę zakupów w wybranych sklepach internetowych.
Obsługa dzienników zajęć specjalistów, pedagogów i kół zainteresowań.
Szkolenia, wymiana doświadczeń
Rozwijaj kompetencje własne i pracowników
Szkolenia ze zmian w aplikacjach VULCAN
- Bądź na bieżąco z tym, co oferują aplikacje VULCAN, sprawdź, co zaktualizowaliśmy i jak nowe funkcje usprawnią pracę w Twojej szkole.
- W pełni korzystaj z możliwości aplikacji.
- Wybierz wygodną formę online.
Szkolenia ze zmian prawnych
- Uaktualniaj wiedzę pracowników szkoły w zakresie zmian prawnych pojawiających się w najważniejszych obszarach oświaty.
- Ułatwiaj pracownikom prawidłowe działanie w ich zakresie odpowiedzialności.
- Wybierz wygodną formę online.
Szkolenia z cyklicznych procesów obsługiwanych przez aplikacje VULCAN
- Zapewniamy możliwość uczestnictwa w cyklicznych szkoleniach przed ważnymi punktami w procesach obsługiwanych przez aplikacje (np. drukowanie świadectw czy zamykanie roku szkolnego w Dzienniku).
- Pokazujemy, jak w 100% wykorzystywać możliwości aplikacji Dziennik VULCAN.
- Pomagamy efektywniej wykonywać codzienne zadania w aplikacjach.
- Wygodna forma online.
Strefa produktów z forum wymiany doświadczeń i komunikacji
- Dyskutuj merytorycznie z innymi, realnymi użytkownikami programów oraz ekspertami VULCAN.
- Korzystaj z doświadczenia innych i dziel się nim z największą w Polsce społecznością kadry zarządzającej i administracyjnej szkół.
- Miej wszystkie informacje i materiały dotyczące poszczególnych systemów w jednym, łatwo dostępnym miejscu.
Konsultacje i doradztwo
Cykliczne spotkania online z ekspertami VULCAN
- Sprawne rozwiązywanie bieżących problemów w Dzienniku VULCAN.
- Możliwość konsultacji z ekspertami VULCAN.
- Ułatwienie i uspokojenie codziennej pracy.
- Możliwość wymiany dobrych praktyk.
Wsparcie
Korzystaj ze wsparcia VULCAN tak, jak Ci wygodnie:
- poprzez infolinię,
- za pomocą e-maila,
- zamawiając kontakt zwrotny,
- dzwoniąc pod specjalny numer telefonu do wsparcia technicznego.
Jakie dokładnie funkcje oferuje system?
Aby poznać szczegóły, kliknij strzałkę obok tytułu
-
W zakresie obsługi sekretariatu:
- gromadzenie wszystkich niezbędnych informacji o uczniach dostarczanych przez szkołę, rodziców i instytucje pozaszkolne przy jednoczesnym zminimalizowaniu konieczności wielokrotnego zapisywania w różnych miejscach tych samych danych;
- prowadzenie ksiąg ewidencyjnych dzieci oraz księgi uczniów oraz przepływów uczniów;
- prowadzenie rejestru wypadków;
- drukowanie arkuszy ocen i świadectw oraz legitymacji;
- wsparcie w zakładaniu mLegitymacji – poprzez eksport danych przygotowanych do wykorzystania w systemie ministerialnym;
- drukowanie dokumentów używanych w codziennej pracy szkoły, jak listy zapisów na wycieczki, zaświadczenia o uczęszczaniu ucznia do szkoły itp.;
- tworzenie statystyk, zestawień i porównań;
- importowanie danych kandydatów z aplikacji wspierających rekrutację.
-
W zakresie prowadzenia dziennika i rejestrowania lekcji:
- działanie na wspólnej bazie danych z oprogramowaniem obsługującym sekretariat – aby wyeliminować konieczność wielokrotnego wpisywania danych;
- importowanie danych z oprogramowania służącego do układania planu lekcji lub ręczne wprowadzanie planu lekcji;
- prezentacja planu lekcji oraz planu dyżurów indywidualnie każdemu zainteresowanemu nauczycielowi;
- prezentowanie każdemu nauczycielowi informacji o zaplanowanych w module zastępstw zastępstwach;
- rejestrowanie ocen uczniów - w tabeli ocen możesz wpisywać wszelkie znaki czy symbole, dodatkowo system automatycznie rozpoznaje oceny, z których następnie można wyznaczyć średnią z uwzględnieniem odpowiednich wag definiowanych dla kolumn w dzienniku;
- dostęp do schematu oceniania opisowego dla klas 1-3 szkoły podstawowej (ocena opisowa oraz ocena diagnostyczna) - system posiada też bibliotekę z możliwością dodawania własnych wzorców ocen opisowych;
- rejestrowanie frekwencji uczniów, także na zajęciach międzyoddziałowych, bez konieczności definiowania sztucznych grup;
- wprowadzanie tematów lekcji - z możliwością pobrania tematu z zasobów biblioteki rozkładów materiałów oraz ich prostego edytowania;
- redagowanie rozkładów materiałów według własnych potrzeb oraz udostępnianie autorskich rozkładów innym użytkownikom;
- rejestrowanie uwag z możliwością ich kategoryzacji;
- rejestrowanie uwag przez nauczyciela, który nie uczy danego ucznia;
- dostęp do wszystkich danych o uczniach zgodnie z uprawnieniami (np. wychowawcy do danych swoich uczniów), z pominięciem prywatnych notatek innych użytkowników;
- prowadzenie kalendarza zadań domowych, bo system pozwala:
- zapowiadać zadania domowe i określać datę oczekiwanej odpowiedzi,
- załączać pliki w oparciu o zasoby posiadane na OneDrive – zarówno zadającemu nauczycielowi, jaki i odpowiadającemu uczniowi,
- monitorować realizację zadania przez poszczególnych uczniów – poprzez zmiany statusów wskazujące na odesłanie pracy przez ucznia;
- prowadzenie arkuszy ocen uczniów;
- wypełnianie świadectw na podstawie szablonów zgodnych z wzorami opublikowanymi w załącznikach do rozporządzeń ministra do spraw oświaty, a także podgląd wydruku i drukowanie formularzy na giloszach;
- drukowanie kartek dla opiekunów na wywiadówkę;
- drukowanie danych z dzienników w celu ich archiwizacji;
- wykonywanie zestawień statystycznych dotyczących wyników nauczania, frekwencji i zachowania;
- przypisywanie ucznia do grup w ramach oddziałów poprzez wybór kryteriów przynależności zdefiniowanych dla całej jednostki, a nie dla pojedynczych oddziałów;
- wysyłanie komunikatów przez pracowników szkoły do uczniów i opiekunów - z możliwością załączania plików z zasobów w serwisie zewnętrznym OneDrive.
-
W zakresie zadań Dyrektorów:
- dostęp do wszystkich danych uczniów;
- analizę wyników nauczania, w szczególności ocen końcowych;
- kontrolę dzienników lekcyjnych pod kątem kompletności wpisów - tematy lekcji, frekwencja;
- wysyłanie komunikatów do pracowników szkoły, uczniów i opiekunów z możliwością załączania plików z zasobów w serwisie zewnętrznym OneDrive;
- dostęp do gotowych wzorów dokumentów;
- dostęp do tablicy dyrektora grupujących w jednym miejscu wskaźniki obrazujące stan placówki;
- możliwość przygotowywania ankiet.
-
W zakresie dziennika świetlicy:
- szczegółową ewidencję pobytu uczniów w świetlicy;
- sprawdzenie aktualnej liczby uczniów w świetlicy;
- prezentowanie podsumowania dziennego liczby godzin spędzonych w świetlicy oraz historii zapisów ucznia do świetlicy w porządku chronologicznym;
- rejestrowanie planu pracy świetlicy, planu nauczycieli oraz wprowadzanie tematów zajęć;
- zapisanie kopii do pliku XML.
-
W zakresie dziennika zajęć innych:
- szczegółową ewidencję pobytu uczniów na zajęciach innych;
- sprawdzanie aktualnej liczby uczniów na zajęciach innych;
- dodawanie ucznia z innej szkoły;
- zarejestrowanie tematu oraz planu pracy zajęć innych;
- wprowadzanie informacji o uczniach – na przykład na temat postępów.
-
W zakresie dzienników specjalistów:
- dokumentowanie wykonywanych czynności;
- wprowadzenie informacji o uczniach;
- wpisywanie zadań do realizacji oraz zarejestrowanie planu zajęć.
-
W zakresie planowania i rozliczania zastępstw:
- planowanie zastępstw za lekcje nieobecnego nauczyciela;
- planowanie zastępstw za zajęcia realizowane w dziennikach zajęć innych;
- możliwość sterowania momentem publikacji informacji o zastępstwach;
- planowanie zastępstw za dyżury nieobecnego nauczyciela;
- ustalanie powodów nieobecności;
- planowanie nieobecności całego oddziału;
- samodzielne ustalanie kryteriów wyboru zastępców;
- generowanie raportów na przykład informacji o zastępstwach czy zestawienia nieobecności nauczyciela;
- rozliczanie godzin ponadwymiarowych oraz dodatkowych - w oparciu o plan lekcji oraz zrealizowane lekcje i zajęcia inne.
-
W zakresie procesu usprawiedliwienia:
- bieżące otrzymywanie przez rodzica, za pośrednictwem portalu, informacji o nieobecności ucznia w szkole;
- usprawiedliwianie nieobecności ucznia przez rodzica z poziomu portalu;
- wprowadzanie powodu nieobecności przy usprawiedliwieniu;
- zaakceptowanie i wprowadzanie przez nauczyciela usprawiedliwienia w dzienniku elektronicznym.
-
W zakresie organizowania i planowania wycieczek:
- prowadzenie rejestru wycieczek w szkole;
- automatyczne przeniesienie informacji o wyciecze/imprezie do dziennika oddziału - po uzupełnieniu niezbędnych danych związanych z wycieczką;
- wydrukowanie karty wycieczki oraz listy uczestników.
-
W zakresie współpracy rodzicami i opiekunami:
- bieżący dostęp do ocen cząstkowych, przewidywanych, śródrocznych, końcowych i zewnętrznych egzaminów;
- bieżący dostęp do danych dotyczących osiągnięć;
- bieżący dostęp do listy uwag/pochwał;
- bieżący dostęp do danych o frekwencji;
- bieżący dostęp do aktualnego planu lekcji;
- bieżący dostęp do rejestru zrealizowanych lekcji i ich tematów;
- bieżący dostęp do terminarza sprawdzianów;
- bieżący dostęp do informacji o zadaniach domowych oraz możliwość odsyłania odpowiedzi wymaganych przez nauczyciela;
- komunikację z nauczycielami: odbieranie komunikatów od wychowawcy i wysłanie komunikatu do wychowawcy.
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe
Minimalne
- procesor: Intel Core i3
- pamięć operacyjna RAM: 2 GB
- rozdzielczość monitora: HD
- łącze internetowe: 2.0 Mb/s
Zalecane
- procesor: Intel Core i5
- pamięć operacyjna RAM:4GB
- rozdzielczość monitora: Full HD
- łącze internetowe: 2.0 Mb/s
Wymagania programowe
Minimalne
- system operacyjny: Windows 10/64 bit
- przeglądarka: najnowsza wersja: Google Chrome, FireFox, Edge, Opera
Zalecane
- system operacyjny: Windows 10/64 bit
- przeglądarka: Google Chrome, najnowsza wersja
Masz pytania? Chcesz zamówić program?
Aby dowiedzieć się więcej o programie lub złożyć zamówienie prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta VULCAN lub o wypełnienie formularza.