Nowoczesny system uczniowski obejmujący e-dziennik, sekretariat szkolny, świadectwa, zastępstwa oraz witrynę rodziców i uczniów.


Dziennik elektroniczny UONET+
Kompleksowe rozwiązanie dla szkół i przedszkoli bez dodatkowych opłat!

Wiele funkcji i nowoczesnych możliwości
System UONET+ wchodzi także w skład Zintegrowanego systemu VULCAN – wymienia dane z innymi aplikacjami VULCAN używanymi w szkole i samorządzie.
To jedyne tak kompleksowe rozwiązanie dostępne na rynku!
System uczniowski UONET+ z e-dziennikiem
Z naszego systemu korzystają miliony odbiorców. Średnio w każdym miesiącu z systemu UONET+ korzysta prawie 4 miliony indywidualnych użytkowników, w tym ponad 2 miliony użytkowników unikalnych. Otwierają oni prawie 50 milionów sesji!
Zaufanie tysięcy szkół to dla nas najlepsza rekomendacja!
Kiedy wybierasz UONET+, decydujesz się na wykorzystanie kompletnego systemu. Obejmuje on swoimi funkcjonalnościami większość obszarów działania placówki dotyczących uczniów.
Placówka, która wykorzystuje UONET+, umożliwia uczniom i rodzicom pełny bezpłatny dostęp do informacji o postępach ucznia w nauce. Nasz system to też doskonałe narzędzie do bezpośredniego kontaktu za pośrednictwem darmowego modułu wiadomości oraz aplikacji mobilnej Dzienniczek VULCAN.


Co zyskujesz?
- Pełną obsługę wszystkich procesów związanych z nauczaniem dzieci i młodzieży w Polsce.
Dlaczego? Bo UONET+ to kompletny system przygotowany na bazie ponad 30 lat współpracy ze szkołami. - Zawsze aktualny i dostępny z każdego miejsca na świecie system.
Dlaczego? Bo system oparty jest na rozwiązaniach chmurowych. - Sprawną komunikację z rodzicami, uczniami oraz innymi nauczycielami, która nie generuje dodatkowych ukrytych kosztów.
Dlaczego? Bo w pakiecie zyskujesz specjalistyczne i nowoczesne narzędzia komunikacyjne. - Komfortowe planowanie zastępstw oraz szybki obieg informacji o zaplanowanych zastępstwach oraz odwołanych i przeniesionych lekcjach.
Dlaczego? Bo przygotowaliśmy specjalistyczne narzędzie służące dokładnie temu celowi. - Sprawny wydruk świadectw i arkuszy ocen
Dlaczego? Bo pracujesz w zintegrowanym systemie, a więc dane wpisujesz tylko raz.
- Bezproblemowy dostęp do wielowymiarowych statystyk.
Dlaczego? Bo UONET+ to intuicyjny i kompleksowy system odpowiadający na potrzeby szkoły. - Płynną wymianę informacji z innymi systemami firmy VULCAN.
Dlaczego? Bo system można zasilić danymi uczniów z naboru elektronicznego oraz z planu lekcji. - Efektywne wsparcie dla służb księgowych w szkole.
Dlaczego? Bo dane o zastępstwach można w prosty sposób wyeksportować do programu płacowego. - Łatwiejszą pracę sekretarza szkolnego.
Dlaczego? Bo system obsługuje księgę uczniów i księgi ewidencji dzieci i młodzieży oraz umożliwia generowanie dowolnych wydruków i zestawień na podstawie danych, które przechowuje. - Pełną dbałość o zgodność z RODO.
Dlaczego? Bo kiedy decydujesz się na program w chmurze, przenosisz większość obowiązków związanych z zabezpieczeniem danych na VULCANA.

Co nas wyróżnia
Płynny obieg informacji.
UONET + jest częścią wielkiej rodziny systemów VULCAN. Może pracować samodzielnie, ale może też być zasilany danymi z systemów zewnętrznych planu lekcji. Dzięki temu łatwo rozpoczniesz każdy dzień pracy w szkole! Dane z UONET + mogą być również wyeksportowane do innych systemów, na przykład naboru elektronicznego czy systemu płacowego.
Kompletność.
System pomoże Ci ocenić ucznia, wydrukować świadectwo, obliczyć ilość czasu poświęconego na nauczanie, a nawet poinformować uczniów o zadanych pracach domowych i zorganizować zdalne nauczanie. Jeśli ucznia nie ma w szkole, możesz za pośrednictwem systemu odebrać od rodzica informacje o zaplanowanej nieobecności.
Ponadto
Pełna obsługa wycieczek szkolnych.
Z dodatkową możliwością prostego zaplanowania zastępstw za nieobecnych nauczycieli oraz przydzielenia uczniów, którzy nie biorą udziału w wycieczce, do innych oddziałów w szkole.
Obsługa e-legitymacji oraz m-legitymacji szkolnych,
w tym możliwość generowanie plików zgodnych z serwisami rządowymi.
Płynne uruchamianie systemu eduOne
i łatwego korzystania z zawartych tam materiałów dydaktycznych.
Generowanie gotowej listy podręczników do szkoły ponadpodstawowej,
którą możesz zaimportować jako gotową listę zakupów w wybranych sklepach internetowych.
Obsługa dzienników zajęć specjalistów, pedagogów i kół zainteresowań.

Szczegółowy opis funkcjonalności systemu
System zarządzania informacją o uczniu gwarantuje prowadzenie szkolnych baz danych z pełną informacją o przebiegu nauki uczniów. System zawiera moduł wspierający obsługę sekretariatu i prowadzenie dzienników lekcyjnych, a także daje opiekunom wgląd w dane o uczniach.
System umożliwia (aby poznać szczegóły, kliknij strzałkę obok tytułu):
-
W zakresie obsługi sekretariatu:
- gromadzenie wszystkich niezbędnych informacji o uczniach dostarczanych przez szkołę, rodziców i instytucje pozaszkolne przy jednoczesnym zminimalizowaniu konieczności wielokrotnego zapisywania w różnych miejscach tych samych danych;
- prowadzenie ksiąg ewidencyjnych dzieci oraz księgi uczniów oraz przepływów uczniów;
- prowadzenie rejestru wypadków;
- drukowanie arkuszy ocen i świadectw oraz legitymacji;
- wsparcie w zakładaniu mLegitymacji – poprzez eksport danych przygotowanych do wykorzystania w systemie ministerialnym;
- drukowanie dokumentów używanych w codziennej pracy szkoły, jak listy zapisów na wycieczki, zaświadczenia o uczęszczaniu ucznia do szkoły itp.;
- tworzenie statystyk, zestawień i porównań;
- importowanie danych kandydatów z aplikacji wspierających rekrutację.
-
W zakresie prowadzenia dziennika i rejestrowania lekcji:
- działanie na wspólnej bazie danych z oprogramowaniem obsługującym sekretariat – aby wyeliminować konieczność wielokrotnego wpisywania danych;
- importowanie danych z oprogramowania służącego do układania planu lekcji lub ręczne wprowadzanie planu lekcji;
- rejestrowanie ocen uczniów - w tabeli ocen możesz wpisywać wszelkie znaki czy symbole, dodatkowo system automatycznie rozpoznaje oceny, z których następnie można wyznaczyć średnią z uwzględnieniem odpowiednich wag definiowanych dla kolumn w dzienniku;
- dostęp do schematu oceniania opisowego dla klas 1-3 szkoły podstawowej (ocena opisowa oraz ocena diagnostyczna) - system posiada też bibliotekę z możliwością dodawania własnych wzorców ocen opisowych;
- rejestrowanie frekwencji uczniów, także na zajęciach międzyoddziałowych, bez konieczności definiowania sztucznych grup;
- wprowadzanie tematów lekcji - z możliwością pobrania tematu z zasobów biblioteki rozkładów materiałów oraz ich prostego edytowania;
- redagowanie rozkładów materiałów według własnych potrzeb oraz udostępnianie autorskich rozkładów innym użytkownikom;
- rejestrowanie uwag z możliwością ich kategoryzacji;
- rejestrowanie uwag przez nauczyciela, który nie uczy danego ucznia;
- dostęp do wszystkich danych o uczniach zgodnie z uprawnieniami (np. wychowawcy do danych swoich uczniów), z pominięciem prywatnych notatek innych użytkowników;
- prowadzenie kalendarza zadań domowych, bo system pozwala:
- zapowiadać zadania domowe i określać datę oczekiwanej odpowiedzi,
- załączać pliki w oparciu o zasoby posiadane na OneDrive – zarówno zadającemu nauczycielowi, jaki i odpowiadającemu uczniowi,
- monitorować realizację zadania przez poszczególnych uczniów – poprzez zmiany statusów wskazujące na odesłanie pracy przez ucznia;
- prowadzenie arkuszy ocen uczniów;
- wypełnianie świadectw na podstawie szablonów zgodnych z wzorami opublikowanymi w załącznikach do rozporządzeń ministra do spraw oświaty, a także podgląd wydruku i drukowanie formularzy na giloszach;
- drukowanie kartek dla opiekunów na wywiadówkę;
- drukowanie danych z dzienników w celu ich archiwizacji;
- wykonywanie zestawień statystycznych dotyczących wyników nauczania, frekwencji i zachowania;
- przypisywanie ucznia do grup w ramach oddziałów poprzez wybór kryteriów przynależności zdefiniowanych dla całej jednostki, a nie dla pojedynczych oddziałów;
- wysyłanie komunikatów przez pracowników szkoły do uczniów i opiekunów - z możliwością załączania plików z zasobów w serwisie zewnętrznym OneDrive.
-
W zakresie zadań Dyrektorów:
- dostęp do wszystkich danych uczniów;
- analizę wyników nauczania, w szczególności ocen końcowych;
- kontrolę dzienników lekcyjnych pod kątem kompletności wpisów - tematy lekcji, frekwencja;
- wysyłanie komunikatów do pracowników szkoły, uczniów i opiekunów z możliwością załączania plików z zasobów w serwisie zewnętrznym OneDrive.
-
W zakresie dziennika świetlicy:
- szczegółową ewidencję pobytu uczniów w świetlicy;
- sprawdzenie aktualnej liczby uczniów w świetlicy;
- prezentowanie podsumowania dziennego liczby godzin spędzonych w świetlicy oraz historii zapisów ucznia do świetlicy w porządku chronologicznym;
- rejestrowanie planu pracy świetlicy, planu nauczycieli oraz wprowadzanie tematów zajęć;
- zapisanie kopii do pliku XML.
-
W zakresie dziennika zajęć innych:
- szczegółową ewidencję pobytu uczniów na zajęciach innych;
- sprawdzanie aktualnej liczby uczniów na zajęciach innych;
- dodawanie ucznia z innej szkoły;
- zarejestrowanie tematu oraz planu pracy zajęć innych;
- wprowadzanie informacji o uczniach – na przykład na temat postępów.
-
W zakresie dzienników specjalistów:
- dokumentowanie wykonywanych czynności;
- wprowadzenie informacji o uczniach;
- wpisywanie zadań do realizacji oraz zarejestrowanie planu zajęć.
-
W zakresie planowania i rozliczania zastępstw:
- planowanie zastępstw za nieobecnego nauczyciela;
- ustalanie powodów nieobecności;
- planowanie nieobecności całego oddziału;
- samodzielne ustalanie kryteriów wyboru zastępców;
- generowanie raportów na przykład informacji o zastępstwach czy zestawienia nieobecności nauczyciela;
- rozliczanie godzin ponadwymiarowych oraz dodatkowych - w oparciu o plan lekcji oraz zrealizowane lekcje i zajęcia inne.
-
W zakresie procesu usprawiedliwienia:
- bieżące otrzymywanie przez rodzica, za pośrednictwem portalu, informacji o nieobecności ucznia w szkole;
- usprawiedliwianie nieobecności ucznia przez rodzica z poziomu portalu;
- wprowadzanie powodu nieobecności przy usprawiedliwieniu;
- zaakceptowanie i wprowadzanie przez nauczyciela usprawiedliwienia w dzienniku elektronicznym.
-
W zakresie organizowania i planowania wycieczek:
- prowadzenie rejestru wycieczek w szkole;
- automatyczne przeniesienie informacji o wyciecze/imprezie do dziennika oddziału - po uzupełnieniu niezbędnych danych związanych z wycieczką;
- wydrukowanie karty wycieczki oraz listy uczestników.
-
W zakresie współpracy rodzicami i opiekunami:
- bieżący dostęp do ocen cząstkowych, przewidywanych, śródrocznych, końcowych i zewnętrznych egzaminów;
- bieżący dostęp do danych dotyczących osiągnięć;
- bieżący dostęp do listy uwag/pochwał;
- bieżący dostęp do danych o frekwencji;
- bieżący dostęp do aktualnego planu lekcji;
- bieżący dostęp do rejestru zrealizowanych lekcji i ich tematów;
- bieżący dostęp do terminarza sprawdzianów;
- bieżący dostęp do informacji o zadaniach domowych oraz możliwość odsyłania odpowiedzi wymaganych przez nauczyciela;
- komunikację z nauczycielami: odbieranie komunikatów od wychowawcy i wysłanie komunikatu do wychowawcy.
Wiele rozwiązań w jednym pakiecie
- Witryna rodzica i ucznia
Witryna WWW dostępna bezpłatnie dla każdego rodzica i ucznia. Ułatwia komunikację ze szkołą i pozwala szybko sprawdzić frekwencję, oceny, uwagi czy zadania domowe. - Aplikacja mobilna dla rodziców i uczniów
Dzienniczek VULCAN czyli elektroniczny dzienniczek ucznia, w którym szybko można sprawdzić oceny, frekwencję czy zapowiedziane sprawdziany. Wersja mobilna jest dostępna bezpłatnie. - Zastępstwa
Szybkie planowanie zastępstw i nieobecności dla nauczycieli i oddziałów.
- E-dziennik, Świadectwa, Arkusze ocen, Ocenianie opisowe, Wycieczki
Elektroniczny dziennik – intuicyjny jak ten tradycyjny, a dodatkowo dający nowe możliwości, jak np. korzystanie z gotowych rozkładów materiałów czy prowadzenie pełnej obsługi wycieczek szkolnych. Dziennik umożliwia też automatyczne uzupełnianie arkuszy ocen, drukowanie świadectw oraz przygotowywanie oceny opisowej dla klas 1-3 szkoły podstawowej. - Sekretariat, Legitymacje, SIO
Pomoc w rejestrowaniu danych uczniów, przygotowaniu niezbędnych dokumentów, drukowaniu legitymacji oraz zbieraniu danych do SIO.
- Dziennik zajęć innych, Dziennik świetlicy, Dziennik zajęć pedagoga
Możliwość prowadzenia dzienników zajęć pozalekcyjnych, dziennika pracy świetlicy oraz dziennika zajęć pedagoga szkolnego pozwala na szczegółowe rejestrowanie przebiegu wszystkich zajęć z uczniami. - Dziennik przedszkolny
Rejestracja rzeczywistego czasu pobytu dziecka w przedszkolu, dokumentacja oparta na planach pracy, indywidualna ocena dziecka, ocena opisowa, prowadzenie sekretariatu przedszkola. - Administrowanie
Sposób na dostosowanie systemu do potrzeb Twojej szkoły.
Wprowadź w szkole e-legitymacje
Dzięki UONET+ proces zbierania danych i wystawiania e-legitymacji jest zautomatyzowany - wystarczy kilka kliknięć. Ponadto, wymieniając tradycyjne legitymacje na trwalsze i bardziej użyteczne:
- wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom uczniom i rodziców;
- masz pewność, że dane do e-legitymacji są przechowywane zgodnie z wymogami RODO;
- przyspieszasz proces wystawiania legitymacji, umożliwiając rodzicom przesyłanie zdjęć przez witrynę rodzica/ucznia.

Dziennik elektroniczny dla przedszkoli

System UONET+ jest dostosowany do potrzeb przedszkoli, zapewniając m.in.:
Dokumentowanie procesu edukacyjnego dziecka
Rejestracja rzeczywistego czasu pobytu dziecka, rejestrowanie frekwencji, indywidualna ocena i ocena opisowa dziecka, informacja o gotowości szkolnej.
Ułatwienie pracy przedszkola
Przygotowywanie dokumentów i korespondencji seryjnej, dzienny zapis pracy, przeprowadzanie kontroli zajęć i dzienników, organizacja zastępstw, gotowe schematy oceniania i biblioteka planów pracy.
Sprawną komunikację z rodzicami
Swobodny kontakt przedszkola z rodzicami w dogodnej dla obu stron porze i formie, możliwość elektronicznego zapisania dziecka na zajęcia dodatkowe lub zgłoszenia nieobecności.
Szybką rejestrację godzin pobytu dziecka w przedszkolu
Z wykorzystaniem aplikacji mobilnej dla rodziców Obecność VULCAN.
Pamiętaj, by pomóc rodzicom zalogować się do e-dziennika
Aby ułatwić szkołom przeprowadzenie szerokiej akcji informacyjnej przygotowaliśmy instrukcję, jak uzyskać dostęp i jak pierwszy raz zalogować się do e-dziennika. W punkcie pierwszym wystarczy wpisać adres dziennika elektronicznego UONET+ i tak przygotowany plik po wydrukowaniu można rozdać rodzicom.
Banery, które wystarczy umieść na stronie internetowej szkoły.
Po wprowadzeniu linków, banery przekierują rodziców do e-dziennika oraz instrukcji logowania.

Oferujemy pomoc przy wdrożeniu systemu oraz szeroką ofertę wsparcia użytkownika systemu. To Ty decydujesz która z metod będzie dla Ciebie najlepsza:
Pozostałe formy wsparcia
- Warsztaty zamknięte dla Twojej placówki w formie online i stacjonarnej - pomożemy w rozwiązywaniu Twoich indywidualnych problemów w pracy z aplikacją.
- Bieżący dostęp do Centrum Obsługi Klienta.
- Kongresy - poznaj kalendarz kongresów.
- Konsultacje z trenerem (spotkanie z trenerem VULCAN w formie zdalnej lub stacjonarnej).
- Dostęp do opisów aktualizacji programów na stronie internetowej oraz bezpośrednio na Platformie VULCAN.
- Pokazy zmian aplikacji – zapisz się do naszego newslettera, abyśmy mogli informować Cię o nich i zapraszać na pokazy.
- Szkolenia z ekspertami VULCANA: Kompendium wiedzy prawnej, Innowacyjna szkoła, E-obywatel.
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe
Minimalne
- procesor: Intel Core i3
- pamięć operacyjna RAM: 2 GB
- rozdzielczość monitora: HD
- łącze internetowe: 2.0 Mb/s
Zalecane
- procesor: Intel Core i5
- pamięć operacyjna RAM:4GB
- rozdzielczość monitora: Full HD
- łącze internetowe: 2.0 Mb/s
Wymagania programowe
Minimalne
- system operacyjny: Windows 10/64 bit
- przeglądarka: najnowsza wersja: Google Chrome, FireFox, Edge, Opera
Zalecane
- system operacyjny: Windows 10/64 bit
- przeglądarka: Google Chrome, najnowsza wersja
Cennik
Roczne opłaty za System uczniowski UONET+ (ceny brutto)
1 651 zł
3 061 zł
3 664 zł
3 989 zł
4 397 zł
Masz pytania? Chcesz zamówić program?
Aby dowiedzieć się więcej o programie lub złożyć zamówienie prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta VULCAN lub o wypełnienie formularza.