Szkolenie obejmuje praktyczną wiedzę w zakresie działań, jakie księgowa/y powinna/ien wykonać w aplikacji Finanse VULCAN, aby prawidłowo rozpocząć pracę w module Środki trwałe VULCAN. Wiedza i umiejętności zdobyte na szkoleniu ułatwią parametryzację oraz obsługę tego modułu.
Korzyści dla uczestnika
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił sparametryzować moduł Środki trwałe VULCAN w aplikacji Finanse VULCAN i rozpocząć pracę, wykorzystując w pełni możliwości programu. Będzie znał funkcje aplikacji Finanse VULCAN niezbędne do realizacji tego zadania.Szkolenie poprowadzi doświadczony trener firmy VULCAN, ilustrując omawiane zagadnienia praktycznymi przykładami.
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na:
- przygotowanie modułu Środki trwałe VULCAN do pracy,
- rejestrację w ewidencji nowych i istniejących środków trwałych,
- prawidłowe naliczenie amortyzacji,
- rejestrowanie operacji specjalnych, np. modernizacji lub likwidacji środka trwałego,
- przygotowanie przydatnych w codziennej pracy wydruków środków trwałych.
Do kogo jest skierowane szkolenie:
Szkolenie dedykowane jest księgowym posługującym się na co dzień programem Finanse VULCAN. Uczestnicy szkolenia powinni posiadać wiedzę merytoryczną dotyczącą zagadnień księgowych w jednostkach oświatowych, co pozwoli w pełni zrozumieć zagadnienia omawiane podczas szkolenia.
Program szkolenia
1. Przygotowanie do pracy z modułem Środki Trwałe VULCAN- Modyfikacja słownika KŚT
- Definiowanie wzorców numeracji dla środków trwałych
- Ustalenie parametrów dla dokumentów dotyczących środków trwałych
- Wprowadzenie typów księgowań dla operacji związanych ze środkami trwałymi
- Przypisanie ustawień dotyczących korzystania z modułu Środki trwałe VULCAN do konkretnych jednostek
- Przypisywanie wzorców numeracji oraz sprawdzenie parametrów środków trwałych
- Wybór typów księgowań oraz dodanie księgi środków trwałych
2. Rejestracja zakupu nowego środka trwałego
- Klasyfikacja środków trwałych w kartotece
- Wprowadzenie dokumentu zakupu za środek trwały
- Wprowadzenie nowo zakupionego środka trwałego do kartoteki
3. Rejestracja istniejącego środka trwałego do kartoteki
4. Przypisywanie środkom trwałym operacji specjalnych
- Naliczanie amortyzacji środka trwałego (w tym zbiorczo)
- Wprowadzenie odwrócenia naliczenia raty amortyzacji
- Wprowadzenie operacji specjalnych środków trwałych
5. Tworzenie zestawień dotyczących środków trwałych