Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, powszechnie znana jako e-Doręczenia, to nowoczesna metoda realizacji szybkiej, bezpiecznej i pewnej wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi, przedsiębiorstwami i obywatelami. Zastąpi ona całkowicie, dotychczasowy sposób komunikacji urzędowej bazujący na papierowych listach poleconych. Stanowić będzie niepodważalny dowód nadania i odbioru przesyłki, z jednoznacznym potwierdzeniem tożsamości nadawcy i odbiorcy. Z perspektywy prawnej i technicznej ta usługa zaufania ustanawia powszechny cyfrowy kanał kontaktu pomiędzy dowolnymi podmiotami na terenie całej Unii Europejskiej.
Od 10 grudnia 2023 roku większość podmiotów administracji publicznej oraz pierwsi przedsiębiorcy będą zobligowani do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, co w praktyce oznaczać będzie obowiązek korzystania z e-Doręczeń. Docelowe, na przestrzeni zaledwie kilku lat, wszyscy obywatele, instytucje i inne podmioty zostaną beneficjentami ww. elektronicznych doręczeń.
Szkolenie kierowane jest do pracowników jednostek oświatowych i centrów usług wspólnych.
Zapraszamy dyrektorów, sekretarzy szkół, kadrowe, księgowe, płacowe – osoby odpowiedzialne za korespondencję i kontakt z urzędami, instytucjami.
Korzyści dla uczestnika
W czasie szkolenia omówimy aspekty prawne, techniczne i ekonomiczne usługi e-Doręczenia. Przejdziemy pełną ścieżkę uzyskania wszystkich niezbędnych certyfikatów, potwierdzeń i usług, koniecznych do wdrożenia systemu e-Doręczenia w Państwa pracy. Działania systemu przedstawione zostaną z perspektywy podmiotów publicznych, obywateli i przedsiębiorców, aby w sposób kompletny zaznajomić się z wszystkimi aspektami pracy nowego systemu doręczeń elektronicznych.
W praktyczny sposób, poznamy mechanizmy i procedury działania system e-Doręczenia z perspektywy podmiotów publicznych, obywateli i przedsiębiorców. Poznamy korzyści, zalety jak również wady nowy systemu elektronicznych doręczeń.
wiedział w jaki sposób dbać o bezpieczeństwo informacji w sieci Internet, w tym ochrony przed cyberprzestępcami (np. przed phishingiem),
potrafił przeprowadzić pełny proces pozyskania usługi e-Doręczeń,
wiedział jak skonfigurować usługę doręczeń elektronicznych i korzystać w niej w codziennej pracy,
znał zasadę działania systemu e-Doręczeń z perspektywy podmiotów publicznych, obywateli i przedsiębiorców.
Program szkolenia
1. e-Usługi w Administracji
Instytucje odpowiedzialne za informatyzację
ePUAP, eGO, podpis kwalifikowany i elektroniczny, e-Dowód a może mObywatel – czyli jak autoryzować się w sieci Internet
Przykłady e-Usług w edukacji, biznesie, życiu prywatny
2. e-Doręczenie – wybrane aspekty prawne
rozporządzenie UE eIDAS i ustawa o doręczeniach elektronicznych UoDE
Usługa publiczna vs. Kwalifikowane usługi e-Doręczeń
Odpowiedzialność prawna dostawców usług zaufania
Harmonogram wprowadzania e-Doręczeń dla poszczególnych typów podmiotów
3. Bezpieczeństwo e-Usług
Podstawowe rodzaje ataków, stosowane przez cyberprzestępców
Socjotechnika i FakeNews – czyli urzędnik konta oszuści
Jak sprawdzić wiarygodność nadawcy i odbiorcy?
Dane osobowe – jak je chronić?
e-Doręczenia a cyberbezpieczeństwo
4. Jak pozyskać i wdrożyć e-Doręczenia?
Profil zaufany eGO
ePUAP vs. e-Doręczenia
mObywatel – sposób na autoryzację w sieci Internet dla obywateli
Przygotowanie i wdrożenie systemu e-Doręczeń
Korzystanie z usługi doręczeń elektronicznych
Informacje organizacyjne
Zapisy na szkolenie zamykamy 48h przed planowanym terminem spotkania. W przypadku niezebrania się grupy szkoleniowej poinformujemy Państwa o odwołaniu spotkania maksymalnie do 3 dni roboczych przed spotkaniem.
Uwaga
Program Internet Explorer (IE) został wycofany i nie jest już obsługiwany. Jeśli odwiedzana witryna wymaga programu Internet Explorer, możesz załadować ją ponownie w trybie IE w przeglądarce Microsoft Edge.
Ta strona używa plików cookie zgodnie z opisaną polityką wykorzystywania plików cookie. Korzystanie z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Ustawienia zaawansowane polityki cookies
Używamy plików cookies aby umożliwić korzystanie z naszej strony, monitorować ruch w serwisie oraz zapewnić możliwość korzystania z funkcji społecznościowych. W tym celu w plikach cookies przechowywane są między innymi informacje o rodzaju używanej przez Ciebie przeglądarki, oglądanych podstronach, czasie spędzonym na stronie. Ponadto dzięki plikom cookies będziesz mógł polubić nasze profile na Facebooku. Poniżej możesz wyrazić zgody na pliki cookies według swoich preferencji. Pamiętaj, że zgody możesz w każdej chwili cofnąć lub zmienić korzystając z opcji "Cookies" na dole strony.
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony(wymagane)
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach. Są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, które sprowadzają się do zapytania o usługi, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Można ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o tych plikach cookie, ale witryna może wtedy nie działać poprawnie. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Ułatwiające
Te pliki cookies pozwalają osobom z niepełnosprawnościami łatwiej korzystać z naszej witryny. Dzięki mim można zmienić kontrast strony, rozmiar czcionki czy wskazywać zaznaczony element przy poruszaniu się po stronie za pomocą klawiatury.
Pliki obsługujące Webchat
Te pliki cookies przekazujemy firmie Nowa Era wyłącznie w celu obsługi webchatu. Nie są przechowywane w celach marketingowych.
Aby zatwierdzić zmiany dotyczące wyłączenia Webchatu, konieczne jest przeładowanie strony.
Pliki związane z analityką, wydajnością i personalizacją strony www
Te pliki cookie pozwalają nam rozpoznać i uwzględnić liczbę odwiedzających naszą witrynę internetową oraz analizować sposób jej przeglądania i korzystania. Umożliwiają także wykonywanie profili przeglądania. Nie zbierają danych osobowych. Należą do nich Google Analytics, usługa analizy sieci świadczona przez Google, Inc. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania przez Google można znaleźć na stronie https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Ten kod pozwala nam korzystać z narzędzia analitycznego Google Analytics, by lepiej analizować ruch na naszej witrynie i dostosowywać ją do potrzeb odwiedzających.
Pliki cookies związane z marketingiem
Te pliki cookie wykorzystywane są w celu dopasowania treści i form wyświetlanych reklam dostosowanych do Twoich potrzeb i upodobań.
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Sales Manago app2.salesmanago.pl
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Facebook Pixel
Za pomocą tego narzędzia Facebook zbiera informacje na temat tego jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Facebook może też wyświetlać nasze reklamy innym użytkownikom tego portalu, którzy mają według portalu podobne do Ciebie zainteresowania i/lub profil. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.
Google Ads
Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.