
Odpowiedz sobie na pytanie: „Po co wdrażam w szkole
dziennik elektroniczny?”
- Rozmawiaj z innymi dyrektorami, którzy już wdrożyli e-dziennik.
- Zorganizuj warsztaty i zaangażuj w nie Radę Pedagogiczną. W określeniu wagi powodów, dla których wdrażacie e-dziennik, pomocna może być przygotowana przez nas tabela. Wspólnie przedyskutujcie i oceńcie (w skali od 0 do 3) ważność poszczególnych obszarów wspieranych przez e-dziennik dla każdego z jego użytkowników.
37% osób, które rozpoczynają pracę z e-dziennikiem uważa,
że najważniejszym celem wdrożenia jest usprawnienie komunikacji na linii szkoła-dziecko-rodzic.

Ustal cele wdrożenia e-dziennika
- Pomocą tu będzie tabela, którą wspólnie wypełniliście w szkole. Pomyśl, jakie jeszcze cele chcesz osiągnąć wdrażając dziennik elektroniczny. Zakomunikuj te cele wszystkim przyszłym użytkownikom e-dziennika – od administratora po rodziców i uczniów!

Sprawdź, jakie warunki musisz spełnić, aby wdrożyć dziennik

Przygotuj kadrę pedagogiczną na zmiany
- Wyznacz datę przejścia na e-dziennik. Zastanów się, czy w początkowym okresie warto równolegle prowadzić również dokumentację papierową – podwójna praca przy prowadzeniu dwóch dzienników często powoduje zniechęcenie rady pedagogicznej.
- Zamów wersję demonstracyjną e-dziennika UONET+ – dzięki temu jeszcze przed wdrożeniem poznacie system.

Spotkaj się z rodzicami i przygotuj ich na wdrożenie
dziennika elektronicznego w szkole
- Przekaż termin wprowadzenia e-dziennika. Porozmawiaj z rodzicami o tym, czym powinien, a czym nie powinien być dziennik elektroniczny. Wytłumacz, że to nie narzędzie kontroli, a świetny sposób na polepszenie komunikacji na linii szkoła-uczeń-rodzice.
73% badanych pracowników szkół z UONET+odpowiedziało,
że e-dziennik UONET+ rzeczywiście wsparł realizację założonych przed wdrożeniem celów.

Rozpocznij pracę z e-dziennikiem UONET+
- Zadbaj o to, aby administrator szkolny i sekretarka skonfigurowali system według potrzeb szkoły. Właściwe wypełnienie danych umożliwi nauczycielom bezproblemową pracę.
- Przygotuj do pracy z dziennikiem elektronicznym również radę pedagogiczną. Dokładne zrozumienie zasad działania programu pozwoli nauczycielom na płynne przejście z dziennika papierowego na elektroniczny.